מה זה להיות מייקר?  ואיך הופכים לאחד כזה?

עולם הטכנולוגיה והמייקריות התחיל בכלל מעולם המבוגרים כתחביב לשעות הפנאי למשוגעים לדבר, אלו שאוהבים לבנות מכונות משוגעות ופרויקטים מעניינים וחדשניים שלעיתים לא קיימים כלל כמוצר שניתן לרכוש.

רק לאחר זמן מה אותם כלים הפכו גם לכלי לימוד רב עוצמה לילדים ונוער והיום יש שלל חוגים וסדנאות שמלמדות ילדים כיצד לעבוד עם הכלים של עולם המייקרים וכך גם להנות מהיצירה והעשייה וגם לרכוש כלים רבי עוצמה לעולם הטכנולוגי המתקדם בו אנו חיים.

כלים אלו מכינים אותם לעולם התעסוקה העתידי בו הם עתידים להשתלב ומקנים להם ידע עצום שנרכש דרך עשייה של ממש ולא בצורה תיאורטית בלבד.

אחד הכלים החזקים והשימושיים ביותר בעולם זה הינו בקר בשם ארדואינו – Arduino

למי זה מתאים?
האם כל אחד מאיתנו יכול להיות מייקר?

ארדואינו הוא בקר ממוחשב ניתן לתכנות שיכול לשלוט על התקנים מגוונים ולבצע פעולות שונות אותן אנו נכתוב לו בקוד.
באיזו שפה כותבים עם ארדואינו והאם מסובך ללמוד אותה?
את בקר הארדואינו מתכנתים בשתי אפשרויות:
אחת מהן קלה מאוד ומיועדת לילדים ומתחילים אשר מגיעים ללא רקע של כתיבת תוכנה והיא שפה ויזואלית אשר כדי לכתוב בה אנו פשוט גוררים בלוקים שנראים כמו חתיכות של פאזל ושכל אחד מהם הוא פקודה שעושה משהו.
אנחנו נצטרך לחבר בין הבלוקים בצורה לוגית וליצור ביניהם מערכת של קשרים והיררכיה שתיצור זרימה מסוימת של פעולות.
זה קל מאוד לתפיסה וזה לא דורש לזכור איך כותבים את הפקודות ואיך עובדת השפה.
זה פשוט והגיוני.

אפשרות אחרת, היא לתכנת בשפת קוד של ממש שבסביבת העבודה של ארדואינו היא נקראת סקארצ’ והיא מבוססת על השפה העלית הפופולרית C, אבל אם אתם באים מרקע של שפה אחרת ואתם רוצים לעבוד דווקא איתה במקום ללמוד פקודות של שפה אחרת, תוכלו למצוא קומפיילר שיתאם בין השפה שאתם מכירים לבין השפה התחתונה יותר שממש מדברת עם הארדואינו.

מה צריך לדעת?

כתיבה לארדואינו מתאימה גם למתחילים וגם למתקדמים, קל ללמוד אותה מצד אחד ולעבוד איתה גם ללא ידיעת קוד בכלל ואפשר להגיע איתה גם רחוק ולבנות באמצעותה פרויקטים מורכבים.
זה לא קשה, זה כן דורש למידה מסוימת אבל לא מסובכת. מי שמגיע כבר מעולמות של תכנות, זה יהיה מאוד קל עבורו ומי שלא, יוכל להתחיל קודם בשפה הוויזואלית הקלה יותר ולאט לאט להתקדם לשפה עלית רגילה.
יש המון מדריכים ללימוד השפה, שמתאימים לכולם וייקחו אתכם אחר צעד עד שתתפסו את זה ותרגישו שאתם יכולים לעשות את זה לבד וגם תיהנו מכך.

מה עושים עם זה? או בשביל מה זה טוב?

קודם כל נהנים מאוד!
זה בתור התחלה, והמטרה פה היא להנות יחד עם עשייה שימושית ומעניינת שמרחיבה את הגבולות והיכולות שלנו.
עם ארדואינו הגבול הוא ממש השמיים. אנחנו יכולים לבנות איתו פרוייקטים טכנולוגים שעושים מגוון מאוד גדול של פעולות שימושיות בשילוב מערכות אלקטרוניות ומכניות וקוד שאנחנו כתבנו לבד או שהורדנו אותו מאתר כל שהוא והתמקדנו רק בבניה של החומרה.
בסרטון הבא תוכלו לראות הדגמה מיניאטורית שמראה שימושים של בית חכם

מאיפה מתחילים?

פיתחנו עבורכם חבילות כניסה מתאימות לכל רמה הכוללים כרטיס ארדואינו בשילוב מכונית רובוטית או ערכות חומרה שונות. הערכות הנילוות מאפשרות לכם לשחק וליצור אינספור משחקים ופרויקטים.

1. בוחרים את החבילה המתאימה לכם.
2. מחכים לשליח
3. מתחילים ליצור פרוייקטים מדהימים תוך שימוש באתר הליווי הנהדר שלנו!

ארדואינו (14)